Skip to main content

Handels- og leveringsbetingelser

Opdateret 13. maj 2024

1. Definitioner

1.1. Medmindre andet fremgår af teksten eller af omstændighederne i øvrigt, skal de nedenfor anførte definitioner være gældende i disse salgs- og leveringsbetingelser:

“Kunden” betyder det selskab eller virksomhed, som har afgivet en ordre til RBM Consult.

“RBM Consult” betyder RBM Consult ApS, CVR-nr. 44633329.

“Salgs- og leveringsbetingelser” betyder disse salgs- og leveringsbetingelser inklusiv (eventuelle) bilag.

“Ydelse” betyder en af RBM Consult leveret konsulentydelse på baggrund af kundens ordreafgivelse.

“Tillæg” betyder en (eller flere) tillægsydelse(r) til en ydelse.

2. Ydelsesinformation

2.1. Nærværende salgs- og leveringsbetingelser omhandler betingelserne for udførelse af teknisk rådgivning og bistand, hvorunder RBM Consult stiller relevant arbejdskraft til rådighed for kunden.

2.2. Ydelserne, som RBM Consult leverer i forbindelse med ordreafgivelse, udgør tilbudsberegning, projektledelse og kvalitetssikring, samt rådgivning i denne sammenhæng.

3. Kundens bistand

3.1. Kunden er forpligtet til at stille de for arbejdets udførelse nødvendige oplysninger, materialer og ressourcer til rådighed for RBM Consult.

4. Afregning

4.1. Afregning sker i overensstemmelse med det af RBM Consult afgivne tilbud.

5. Betaling og fakturering

5.1. Betalingsbetingelser er 8 dage netto. Øvrige betalingsbetingelser fremgår af den af RBM Consult fremsendte faktura.

5.2. Fakturaer fremsendes elektronisk.

5.3. Hvis betaling sker efter forfaldsdag, skal kunden betale rente af det forfaldne beløb med 2% pr. påbegyndt måned. Desuden er RBM Consult berettiget til at opkræve rykkergebyr og et kompensationsbeløb i henhold til rentelovens bestemmelser.

5.4. Kunden er ikke berettiget til at modregne med eventuelle modkrav mod RBM Consult og har ikke ret til at tilbageholde nogen del af købesummen på grund af modfordringer af nogen art.

6. Ansvarsbegrænsninger

6.1. RBM Consult er i intet tilfælde ansvarlig for indirekte tab og følgeskader.

6.2. RBM Consult påtager sig ansvaret for tab lidt hos kunden, der er en direkte følge af, at RBM Consult har udvist forsømmelighed i forbindelse med udførelsen af en ydelse.

6.3. RBM Consult samlede erstatning for sådanne tab kan ikke overstige et beløb stort kr. 500.000.

6.4. RBM Consult er ikke ansvarlig for fejl i den leverede ydelse, der kan henføres til det af kunden leverede materiale, specifikation eller oplysninger, jfr. pkt. 3.

6.5. RBM Consult har ikke noget ansvar eller forpligtelse over for tredjemand, herunder kundens eventuelle kunder eller samarbejdspartnere.3

6.6. RBM Consult er ikke erstatningsansvarlig for følgeskader, herunder driftstab, mistet avance og indirekte tab, som kunden, eller dennes kunder eller tredjemand lider på grund af fejl ved udført arbejde.

6.7. Såfremt kunden ikke følger RBM Consult anbefalinger, hæfter RBM Consult ikke for fejl og mangler ved en leveret ydelse.

7. Mangler og reklamation

7.1. Såfremt der er mangler ved det leverede, skal disse påberåbes og specificeres skriftligt over for RBM Consult senest 5 arbejdsdage efter det tidspunkt, hvor kunden har eller burde have opdaget den pågældende mangel gennem sædvanlig undersøgelse. Det er kunden, der har bevisbyrden for, at den mangel, som kunden påberåber sig ved ydelsen, var til stede på tidspunktet for leveringen af ydelsen til kunden. Såfremt der ikke foreligger nogen mangel, som RBM Consult er ansvarlig for, har RBM Consult ret til godtgørelse for det arbejde og de omkostninger, som reklamationen har påført RBM Consult.

8. Ændringer

8.1. RBM Consult forbeholder sig retten til at ændre disse salgs- og leveringsbetingelser. Den til enhver tid gældende version af salgs- og leveringsbetingelserne kan altid findes på hjemmesiden RBM Consults hjemmeside.

9. Lovvalg og værneting

9.1. Enhver tvist, som måtte opstå i parternes samhandelsforhold, som reguleret ved disse salgs og leveringsbetingelser, og som ikke kan løses i mindelighed, skal indbringes for retten i Aalborg, Danmark.